اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

وعده استاندار به روستانشینان خراسان‌جنوبی | آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان دولت

استاندار خراسان جنوبی گفت: تا پایان دولت همه روستاهای بالای 20 خانوار خراسان‌جنوبی از آب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

وعده استاندار به روستانشینان خراسان‌جنوبی | آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدصادق معتمدیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا  پایان دولت همه روستاهای بالای 20 خانوار خراسان‌جنوبی از آب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: در همین راستا سندیکای بانکی و تأمین اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه تکمیل مجتمع‌های آبرسانی استان از محل ماده 56 تشکیل شد.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اعتبار تأمین شده برای تکمیل این 37 مجتمع آبرسانی 500 میلیارد تومان است، اضافه کرد: در شرایط عادی و با تزریق اعتبارات سالانه، اجرای این پروژه ها 12 سال زمان نیاز داشت اما با این اعتبار، کار در بازه زمانی دو ساله به نتیجه خواهد رسید.

معتمدیان تصریح کرد: با تأمین این اعتبار و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی، گام بزرگی در راستای تأمین آب 500 روستایی برداشته می‌شود که سال‌ها است به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شوند. 

وی انجام طرح تکمیل مجتمع‌های آبرسانی را یکی از برنامه‌های تعریف‌شده در سند سازگاری با کم‌آبی استان عنوان کرد و گفت: از دیگر برکات این سند، توجه به طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، سیستم‌های نوین آبیاری، تغییر الگوی کشت و غیره در کوتاه‌مدت است.

گفتنی است سند سازگاری با کم‌آبی خراسان‌جنوبی به عنوان طرح پایلوت کشوری، مرداد ماه سال 98 در نشست شورای عالی آب با حضور معاون اول رئیس جمهور به تصویب رسید.

در قالب این طرح، میزان آب مورد نیاز استان تا سال ۱۴۲۵ مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس آن سالانه ۱۳۰ میلیون متر مکعب از بیلان منفی آب سفره‌های زیرزمینی و کسری مخازن آب استان جبران خواهد شد.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول